Саме це страшне слово “резюме” походить від французького слова “resume”, що означає “зведення”.
Головним “винуватцем урочистості,” через яку ми з Вами тепер маємо складати цей основний документ, при пошуку роботи, є Леонардо да Вінчі. Коли ідея написати своєму потенційному роботодавцю про свої 10 вмінь (до списку входило і малювання) прийшла у його світлу голову, йому було 30 років.
Це все дуже цікаво, враховуючи той факт, що ми говоримо про 1482р. У ті часи кар’єра людини залежала від її соціального статусу від народження.
Чи багато змінилося до 2023 року?
Отже, історія резюме почалася з листа про 10 умінь. Це була дуже коротка історія, як я зрозуміла.
Надалі, до 50-х років XX століття, резюме (листи з розповіддю про себе) стало нормою життя, в якому потрібно було обов’язково вказати такі дані:
- походження батьків;
- зріст;
- вага;
- фотографія у костюмі (для чоловіків).
З приходом друкарських машинок, комп’ютерів, факсів, потреба у цьому документі стала залізобетонною. Які ключові навички вказувати в резюме, приклади дивіться на посилання https://varto.org.ua/?p=7368.
Загалом, товариші читачі, прогрес не стоїть на місці і ми можемо радіти тому, що наші зайві кілограми набрані за холодну зиму більше не потрібно світити в офіційних листах.
Спеціалізовані сайти пошуку роботи з’явилися на початку нульових (2000р).
Самі розумієте, що ними всі ми користуємося до сьогодні, але це не кінцева точка еволюції резюме. Розвиток соцмереж та месенджерів відкрив для людей нові формати пошуку роботи та персоналу.
Резюме – це рекламна брошура, мета якої, допомогти людині продати свої вміння та знання роботодавцю
Прості істини про те, як його скласти, продаються в наше століття як свіжі пиріжки. Для мене це феномен.
А в результаті те.
Все, що потрібно знати про резюме, міститься в 4 правила:
1) Резюме має бути коротким. Описали найважливіше – і забили. Усі подробиці – на співбесіді. Згадуйте історію Шахерезады. Головне залучити.
2) Орфографічних та пунктуаційних помилок у резюме бути не повинно.
3) Брехати в резюме можна, але тільки якщо Ви в цьому професіонал. Якщо ні – жодного обману.
4) Якщо вакансія Вам справді цікава, резюме варто написати під вакансію та компанію.
Шаблони резюме можна знайти де завгодно і варіант багато. Вважаю вже все, що є в мережі інтернет, цілком собі робочі варіанти. Найпростіше, як відомо, це заповнити шаблон на порталі з пошуку роботи.
У рядку “про себе”, варто написати про свої особисті якості: енергійність, ініціативність, самостійність, відповідальність, комунікабельність, швидке навчання, адаптивність, уміння швидко приймати рішення.
У супровідному листі до резюме можна дати відповіді на всі найпоширеніші і дурні питання на співбесіді (граємо на випередження), тільки коротко:
– про успіхи та результати на попередніх місцях роботи;
– відповідь на свинське питання, яке люблять начальники: яку користь ви принесете організації та чому Ви хочете у них працювати;
– Ваші плюси та мінуси, сильні та слабкі сторони.
У все вищеперелічене потрібно просто вірити всім тим, хто не може похвалитися родоводом та отримати роботу за блатом.